Global Gastro Hungary Kft.
hatályos: 2022.11.01
A jelen szerződésben és a kapcsolódó dokumentumokban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, valamint az elektronikus kereskedelemre és a távollevők közötti szerződéskötésre vonatkozó jogszabályok az irányadók.
- Általános rendelkezések
- A Global Gastro Hungary Kft. (székhely: 1211 Budapest, Kapisztrán János u. 27., Cg. 01-09-969813, adószám: 23527908243) (továbbiakban: GlobalGastro) az által forgalmazott élelmiszereket és száraz áru termékeket kínálja eladásra.
- Az eladásra kínált áruk tekintetében elérhető a termékek listája a www.globalgastro.hu oldalon, a Global ZöldségWeb áruházban és a GlobalGastro által kiküldött heti – aktuális – árlistákon.
- Jelen dokumentumban leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre a Global Gastro Hungary Kft. és a megrendelést leadó jogi személy, magánszemély (továbbiakban Megrendelő, és végfelhasználó esetén: Fogyasztó) között az alábbiak szerint:
- Megrendelő és a GlobalGastro között megkötött Szállítási szerződés alapján,
- GlobalGastro-hoz beérkező megrendeléssel.
- A vásárlási szerződést Global Gastro Hungary Kft. írásban megkötött szerződésnek tekinti, amelyet rendelésszámon iktat, és a megrendelés teljesítésétől számított 1 évig tárol.
- Megrendelő a rendelés leadásának véglegesítésekor fogadja el ezen szerződés feltételeit.
- Global Gastro Hungary Kft. kijelenti, hogy mind a termékek értékesítéséhez, mind a webáruház, mind a pedig a kiszállítási tevékenység végzéséhez az összes jogszabályban előírt szakhatósági engedéllyel rendelkezik.
- A szerződéskötés nyelve a magyar.
- Szerződő felek azonosítása
- A vásárlási szerződés a Global Gastro Hungary Kft. (székhely: 1211 Budapest, Kapisztrán János u. 27., Cg. 01-09-969813, adószám: 23527908243), mint eladó és a Megrendelő, mint vevő között jön létre. A Global Gastro Hungary Kft. csak a www.globalgastro.hu, globalgasztro@gmail.com, info@globalgastro.hu és a Global ZöldségWebshop oldalon, és a cég telefonszámaira leadott rendelésekért felel.
- Megrendelő adatait írásban megküldi a globalgasztro@gmail.com email címre, vagy a Felek között megkötésre kerülő Szállítási szerződés tartalmazza vagy a Global ZöldségWebshop adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, amelyeket minden egyes rendelés leadásánál lehetősége van módosítani, és Global Gastro Hungary Kft. ezeknek megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát.
- A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a Megrendelőt terheli.
- Global Gastro Hungary Kft. a nyilvánvalóan hibás vagy hamis megküldött adatokat, vagy regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén a Megrendelő valódiságát jogosult ellenőrizni.
- Megrendelés leadása
- A Megrendelés leadható e-mailben, telefonon és a Global ZöldségWeben keresztül.
- e-mailben folyamatosan: globalgasztro@gmail.com, info@globalgastro.hu
- telefon Vasárnaptól- Péntekig 13.00 és 20.00 között: + 36 30 583 3562
- webshop folyamatosan: Global ZöldségWeb
- honlap folyamatosan: www.globalgastro.hu
- A megrendelések leadhatóak bármikor, de legkésőbb a kiszállítás előtti napon:
- Zöldség-, gyümölcs esetén:20.00 óráig
- Tisztított termékek esetén: 16.00 óráig
- Munkaszüneti nap ünnepi nyitva tartás szerint adhatók le a rendelések, mely esetén a nyitvatartási rend megtalálható a www.globalgastro.hu oldalon. Folyamatosan rendelő ügyfelek számára az ünnepi nyitva tartás e-mailben is megküldésre kerül.
- A leadott rendelésnek – amennyiben az nem a Global ZöldségWeb-en keresztül történik, tartalmaznia kell:
- A rendelő nevét.
- A kiszállítás kért helyét, időpontját.
- A rendelt tételek egyértelmű megnevezését, mennyiségét.
- A leadott rendelések módosítása:
- A kiszállítási nap előtti nap 20.00 óráig módosítható.
- A Megrendelő által egyoldalúan módosítható a rendelés, melyet a GlobalGastro automatikusan kezel:
- A terméklistán szereplő szezonális termékek esetén a rendelés a rendelt termékek és a kapcsolódó mennyiség 100%-ban módosítható.
- A terméklistán szereplő, de nem szezonális – import tételek esetén a rendelés a rendelt termékek mennyiség 20%-ban módosítható, új termékek korlátozás nélkül rendelhetőek.
- A terméklistán nem szereplő, egyedi kérésre beszerzett termékek esetén a rendelés a rendelt mennyiség 10%-ban módosítható.
- A fenti ponttól eltérő módosításokat a Megrendelőnek jeleznie kell a GlobalGastro felé, és a leadott rendelés csak a Felek közös megállapodása alapján módosulhat.
- Jelen rendelés leadási és módosítási feltételektől csak érvényes Szállítási szerződés alapján lehet eltérni.
- A Megrendelés leadható e-mailben, telefonon és a Global ZöldségWeben keresztül.
- Árak és termékinformáció
- A megküldött heti árlistákon illetve a Global ZöldségWeb oldalon a terméklistában és a termékek adatlapján feltüntetett ár az adott termék fogyasztói egységára, amelynek érvényessége kizárólag az adott megjelenés időpontjára vonatkozik. Amennyiben Megrendelő megrendelést ad le egy termékre, úgy az eladó kötelezi magát, hogy a kiválasztott terméket a megrendeléskor érvényes végső fogyasztói egységáron szállítja ki Megrendelőnek.
- A megrendelés visszaigazolása az ügyfél kérése szerint történik. A Global ZöldségWeb esetén várható számla végösszege a rendelés leadásakor visszaigazolásra kerül.
- A termékek árát terheli még a szállítási költség ára (mely mértéke a vásárlás végösszegétől függ).
- Magánszemély esetén: Bruttó 5.000,- és 10.000,- Ft rendelési érték között Bruttó 900,- Ft. Bruttó 10.000,- rendelési érték felett 0 Ft.
- Vállalkozás esetén: Bruttó 25.000,- Ft rendelési érték alatt Bruttó 2.500,- Ft. Bruttó 25.000,- rendelési érték felett 0 Ft.
- Egyedi szállítási szerződésben alapján a szállítási költség ára ettől eltérhet.
- A Megrendelő által megvásárolt (átvett) termék csomagolása tartalmazza mindazon tájékoztatásokat, amelyek az adott termékre jellemzőek, mind az összetételét, mind pedig a használatát és felhasználását illetően. Megrendelő a termék átvételét követően köteles az említett tájékoztatást alaposan elolvasni és megismerni.
- A szállítás során használt göngyölegek kezelése.
- A Megrendelő a rendelését a termék eredeti csomagolásában (kisvödör, zsák, doboz, zacskó, fakarton, papírkarton) vagy a Global Gastro Hungary Kft. tulajdonát képező egységképzőkben (M10 rekesz, M20 rekesz, M30 rekesz, Vödör 10 l) kapja meg.
- Amennyiben a Megrendelő a Global Gastro Hungary Kft. tulajdonában lévő egységképzőkben kapja meg a terméket, akkor köteles azokat a szállítás időpontjában kipakolni és azokat visszaszolgáltatni. Ha erre a Megrendelő valamely oknál fogva nem képes, úgy a szállításkor egy átadási bizonylat kerül kiállításra, mely alapján hó végén – amennyiben azokat nem szolgáltatja vissza – a Megrendelő köteles a nála maradt egységképzőket megvenni.
- Az egységképzők áráról a Megrendelőt a Global Gastro Hungary Kft. tájékoztatja.
- M10 rekesz: 500,- Ft +ÁFA
- M20 rekesz: 750,- Ft +ÁFA
- M30 rekesz: 1000,- Ft +ÁFA
- Vödör 10 l: 1250 Ft+ ÁFA
- Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes kondíciók vonatkoznak.
- A rendelés fizetése
- A megrendelt árut a kiszállításkor fizeti a vevő készpénzben vagy bankkártyával.
- Amennyiben a fizetés bankkártyával történik akkor arról a vevő a rendelés leadásakor tájékoztatja a Global Gastro Hungary Kft-t.
- A fizetés mód egyedi megállapodás alapján, egyedi szállítási szerződésben eltérhet.
- Átutalás esetén az általános fizetési határidő teljesités + 2 nap.
- Átutalás esetén amennyiben a Megrendelő a szerződésben foglalt határidőre nem utal, úgy a Global Gastro Hungary Kft. jogosult:
- az 5.5. pontban foglaltak szerint eljárni és/vagy,
- a további rendeléseit készpénzfizetési számlára kiállítani és/vagy,
- a megrendelt árut visszatartani, a rendelést nem teljesíteni.
- Megrendelő fizetése
- A Megrendelő a készpénzes, bankkártyás számlát köteles az árut átvételekor kifizetni.
- A Megrendelő az átutalásos számlát köteles a fizetési határidő napjával kifizetni.
- A Megrendelő késedelmes fizetése
- Amennyiben a Megrendelő az átutalásos számláját nem fizeti ki határidőre, úgy a Global Gastro Hungary Kft. jogosul:
- Fizetési felszólítás(oka)t küldeni. A fizetési felszólítás kiküldéséhez kapcsolódóan fizetési felszólítás díja jogcímen 950,- Ft/alkalom felszámítani.
- A Fizetési határidő utáni pénzügyi teljesítések esetén késedelmi kamatot felszámítani. A késedelmi kamat mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese. A Megrendelőnek a késedelmi kamatot a fizetési határidő lejártának napját követő naptól a pénzügyi teljesítés napjáig kell megfizetni.
- További jogi lépéseket tenni.
- Amennyiben a Megrendelő az átutalásos számláját nem fizeti ki határidőre, úgy a Global Gastro Hungary Kft. jogosul:
- Global Gastro Hungary Kft. felelősségvállalása
- A GlobalGastro működésével és a kiszállítással kapcsolatos tudnivalók a webáruház főoldalán és a honlapon található ügyfélspecifikus információs sávban olvashatók. Global Gastro Hungary Kft. vállalja, hogy a fent jelzett tájékoztatókban leírtakat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesüléséért mindent elkövet.
- Megrendelő kijelenti, hogy a dokumentumok tartalmát ismeri és tudomásul veszi.
- Megrendelő felelősségvállalása
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása részéről ajánlatnak minősül, melyhez kötve van. Megrendelő rendelése(i) jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik.
- Megrendelő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik az általa választott fizetési módoknak megfelelően. Amennyiben a küldemény kiszállítása Megrendelő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket Megrendelő megtéríti GlobalGastro számára.
- A szerződés hatálya
- Jelen szerződés a Megrendelő rendelésének elküldésével lép hatályba, és a megrendelés teljesülésével zárul le. Folyamatos rendelés esetén a szerződés mindaddig hatályban marad, amíg a felek összes egymással szembeni követelése nem teljesül.
- A GlobalGastro minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot (rendelésszámot) ad, melyet a Megrendelő által kértek szerint vagy a Global ZöldségWebshop alapján automatikusan megadott címre küldött rendelés visszaigazoló e-mailben közöl. Csak a GlobalGastro által rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes.
- A megrendelés visszaigazolását Global Gastro Hungary a megrendelés leadását követően haladéktalanul, de a vonatkozó jogszabálynak megfelelően legfeljebb 48 órán belül igazolja vissza.
- Vásárlástól való elállás
- A vásárláshoz kapcsolódó jogszabályok általánosságban:
- Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak. A Fogyasztó a jogszabályban előírtak szerint jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
- a terméknek,
- több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
- A Fogyasztó átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
- Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az Ügyfélszolgálatunk alábbi elérhetőségeire:
- e-mail cím: globalgasztro@gmail.com
- telefonszám: +36 30 216 6875
- cím: 1211 Budapest Kapisztrán János u. 27.
- A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
- Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak. A Fogyasztó a jogszabályban előírtak szerint jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
- A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi,
- a GlobalGastro által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- Tekintettel arra, hogy zöldség- és gyümölcs termékeink a romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék kategóriájába tartoznak, ezért a megrendelőnek az áru átvételénél kell időt szánnia arra, hogy ellenőrizze le a megrendelését, amennyiben bármilyen kifogás van ott azonnal a szállítást végző munkatársainknak jelezzék.
- A termék átvétele után tapasztalt bármilyen minőségbeli probléma esetén Ügyfélszolgálatunkhoz kell fordulni, mert minden olyan esetben, amikor a Megrendelő felelőssége egyértelműen kizárható, a Global Gastro saját költségén gondoskodik a hibás vagy használhatatlan (pl. romlott) áruk cseréjéről.
- a GlobalGastro által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
- A vásárláshoz kapcsolódó jogszabályok általánosságban:
- Szavatosság
- Kellékszavatosság: A GlobalGastro hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a GlobalGastro, ha a Megrendelő a hibát a megrendelés időpontjában ismerte, vagy azt megrendeléskor ismernie kellett.
- Termékszavatosság
- A GlobalGastro által Megrendelőnek eladott termék hibája esetén a Megrendelő követelheti, hogy a terméket cserélje ki 24 órán belül.
- A termék akkor hibás, ha
- nem felel meg a terméknek a hatályos minőségi követelményeknek (pl. romlott), vagy
- nem rendelkezik a GlobalGastro adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- A GlobalGastro mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
- A termék speciális jellegére tekintettel a Megrendelő a rendelés leadásával vállalja, hogy a rendelt terméket kiszállításkor mind mennyiségileg, mind minőségileg átveszi:
- A minőségi átvétel az áru szemmel látható hibáinak számbavételét, ill. megvizsgálását jelenti.
- A minőségi átvétel módja a mindenkori kereskedelmi gyakorlatnak megfelelően kell, hogy történjen.
- A kifogásolt árut(kat) a Megrendelő nem köteles átvenni, – melynek tényét a szállítólevélen jelölik a Felek – és megfizetni.
- A Global Gastro Hungary Kft. a termék jellegénél fogva nem felel a termékek ízéért, ízességéért, zamatáért – mivel az szubjektív tényező – azt a Megrendelő egyéni, saját ízlése alapján – amennyiben az áru nem romlott – nem kifogásolhatja.
- Szavatossági jogok érvényesítése
- Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.
- Fogyasztó által érvényesített szavatossági igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
- Az áru átvétele után, annak vétlen megsemmisülési kockázata, a Megrendelőt terheli.
- Megrendelő a szúrópróbaszerűen elvégzett ellenőrzést követően a szállítási időponthoz képest 1 munkanapon belül köteles a minőségi ellenőrzést befejezni és kifogás esetén azt haladéktalanul a GlobalGastroval írásban közölni globalgasztro@gmail.com e-mail címre megküldött levelével.
- Amennyiben Megrendelő későbbiekben – nem az átvétel során – tenne minőségi kifogást, úgy az áru jellegére és tárolási/felhasználási feltételeire tekintettel a Felek egyeztetnek a továbbiakról.
- A Global Gastro Hungary Kft. utólagos minőségi probléma jelzése esetén a kifogásolt árut a Global Gastro Hungary Kft. – amennyiben másban nem állapodnak meg a Felek – visszaveszi / visszaszállítja. Ha a minőségi problémás árut a Megrendelő nem tudja visszaadni, akkor a Global Gastro Hungary Kft., a minőségi probléma miatt jóváírást, csere terméket nem köteles biztosítani. (10.3.2.6. pont szerint). A Global Gastro Hungary Kft. a minőségi problémás terméket a visszavétel során eredeti csomagolásában, a Global Gastro Hungary Kft. által kiszállított módon, formában kell, hogy a Megrendelő visszaadja. A felismerhetetlen/feldolgozott terméket, (szétszaggatva, tépve, darabolva, kvázi konyhai hulladékot) a Global Gastro Hungary Kft. nem köteles visszavenni.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy minőségi hibás teljesítése esetén a GlobalGastro mentesül a következményes károk viselése alól, ha a Megrendelő érzékszervi úton érzékelhető elváltozás ellenére is felhasználja az árut.
- A GlobalGastro mentesül a jogosan kifogásolt árut kicserélése vagy ellenértékének teljes visszafizetése alól, ha az árut felhasználták vagy bármely okból nem tudják visszaadni.
- A Megrendelő jogfenntartási nyilatkozata, hacsak konkrét kifogásait a fenti módon nem jelzi, érvénytelen.
- A Megrendelő elfogadja a rendelés leadásával, hogy ha a Megrendelőnek az áruk felhasználásából bármilyen kára származik a GlobalGastro maximum a számla összegéig lehet felelős.
- A Megrendelő szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Jelen ÁSZF nem zárja ki, hogy a megrendelő a szerződés megkötését más módon is bizonyítsa.
- Panaszkezelés rendje
- A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- e-mail cím: globalgasztro@gmail.com
- telefonszám: 06 30 583 3562
- levelezési cím: 1211 Kapisztrán János u. 27.
- A Szolgáltatóval fennálló vitás ügyeket célszerű a megadott panaszkezelési elérhetőségeken rendezni.
- Amennyiben ez nem vezet eredményre, a megrendelő vitás esetén a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat, amennyiben jogszabálysértés kapcsán szeretne hatósági bejelentést tenni, akkor a lakóhelye szerint illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi szervéhez fordulhat.
- A Global Gastro Hungary Kft. a vitás kérdések gyors és hatékony megoldásában érdekelt, de a megrendelő kezdeményezésére elindított békéltető testületi, vagy hatósági eljárásban együttműködésre kötelezett, így azokban részt vesz.
- Online vitarendezési platform: Ha a vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban a Megrendelő panasszal kíván élni, akkor igénybe vehető az online vitarendezési platformot (ODR), amely a https://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon érhető el. A platformon regisztrációt követően, a Szolgáltató e-mail címének (info@globalgastro.hu) megadása mellett küldhető be panasz.
- A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
A szerződés utolsó módosításának időpontja: 2022.11.01.