Global Gastro Hungary Kft.

hatályos: 2022.11.01

A jelen szerződésben és a kapcsolódó dokumentumokban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, valamint az elektronikus kereskedelemre és a távollevők közötti szerződéskötésre vonatkozó jogszabályok az irányadók.

  1. Általános rendelkezések
    1. A Global Gastro Hungary Kft. (székhely: 1211 Budapest, Kapisztrán János u. 27., Cg. 01-09-969813, adószám: 23527908243) (továbbiakban: GlobalGastro) az által forgalmazott élelmiszereket és száraz áru termékeket kínálja eladásra.
    2. Az eladásra kínált áruk tekintetében elérhető a termékek listája a www.globalgastro.hu oldalon, a Global ZöldségWeb áruházban és a GlobalGastro által kiküldött heti – aktuális – árlistákon.
    3. Jelen dokumentumban leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre a Global Gastro Hungary Kft. és a megrendelést leadó jogi személy, magánszemély (továbbiakban Megrendelő, és végfelhasználó esetén: Fogyasztó) között az alábbiak szerint:
      1. Megrendelő és a GlobalGastro között megkötött Szállítási szerződés alapján,
      2. GlobalGastro-hoz beérkező megrendeléssel.
    4. A vásárlási szerződést Global Gastro Hungary Kft. írásban megkötött szerződésnek tekinti, amelyet rendelésszámon iktat, és a megrendelés teljesítésétől számított 1 évig tárol.
    5. Megrendelő a rendelés leadásának véglegesítésekor fogadja el ezen szerződés feltételeit.
    6. Global Gastro Hungary Kft. kijelenti, hogy mind a termékek értékesítéséhez, mind a webáruház, mind a pedig a kiszállítási tevékenység végzéséhez az összes jogszabályban előírt szakhatósági engedéllyel rendelkezik.
    7. A szerződéskötés nyelve a magyar.
  2. Szerződő felek azonosítása
    1. A vásárlási szerződés a Global Gastro Hungary Kft. (székhely: 1211 Budapest, Kapisztrán János u. 27., Cg. 01-09-969813, adószám: 23527908243), mint eladó és a Megrendelő, mint vevő között jön létre. A Global Gastro Hungary Kft. csak a www.globalgastro.hu, globalgasztro@gmail.com, info@globalgastro.hu és a Global ZöldségWebshop oldalon, és a cég telefonszámaira leadott rendelésekért felel.
    2. Megrendelő adatait írásban megküldi a globalgasztro@gmail.com email címre, vagy a Felek között megkötésre kerülő Szállítási szerződés tartalmazza vagy a Global ZöldségWebshop adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, amelyeket minden egyes rendelés leadásánál lehetősége van módosítani, és Global Gastro Hungary Kft. ezeknek megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát.
    3. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a Megrendelőt terheli.
    4. Global Gastro Hungary Kft. a nyilvánvalóan hibás vagy hamis megküldött adatokat, vagy regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén a Megrendelő valódiságát jogosult ellenőrizni.
  3. Megrendelés leadása
    1. A Megrendelés leadható e-mailben, telefonon és a Global ZöldségWeben keresztül.
    2. A megrendelések leadhatóak bármikor, de legkésőbb a kiszállítás előtti napon:
      • Zöldség-, gyümölcs esetén:20.00 óráig
      • Tisztított termékek esetén: 16.00 óráig
    3. Munkaszüneti nap ünnepi nyitva tartás szerint adhatók le a rendelések, mely esetén a nyitvatartási rend megtalálható a www.globalgastro.hu oldalon. Folyamatosan rendelő ügyfelek számára az ünnepi nyitva tartás e-mailben is megküldésre kerül.
    4. A leadott rendelésnek – amennyiben az nem a Global ZöldségWeb-en keresztül történik, tartalmaznia kell:
      • A rendelő nevét.
      • A kiszállítás kért helyét, időpontját.
      • A rendelt tételek egyértelmű megnevezését, mennyiségét.
    5. A leadott rendelések módosítása:
      1. A kiszállítási nap előtti nap 20.00 óráig módosítható.
      2. A Megrendelő által egyoldalúan módosítható a rendelés, melyet a GlobalGastro automatikusan kezel:
        1. A terméklistán szereplő szezonális termékek esetén a rendelés a rendelt termékek és a kapcsolódó mennyiség 100%-ban módosítható.
        2. A terméklistán szereplő, de nem szezonális – import tételek esetén a rendelés a rendelt termékek mennyiség 20%-ban módosítható, új termékek korlátozás nélkül rendelhetőek.
        3. A terméklistán nem szereplő, egyedi kérésre beszerzett termékek esetén a rendelés a rendelt mennyiség 10%-ban módosítható.
      3. A fenti ponttól eltérő módosításokat a Megrendelőnek jeleznie kell a GlobalGastro felé, és a leadott rendelés csak a Felek közös megállapodása alapján módosulhat.
      4. Jelen rendelés leadási és módosítási feltételektől csak érvényes Szállítási szerződés alapján lehet eltérni.
  4. Árak és termékinformáció
    1. A megküldött heti árlistákon illetve a Global ZöldségWeb oldalon a terméklistában és a termékek adatlapján feltüntetett ár az adott termék fogyasztói egységára, amelynek érvényessége kizárólag az adott megjelenés időpontjára vonatkozik. Amennyiben Megrendelő megrendelést ad le egy termékre, úgy az eladó kötelezi magát, hogy a kiválasztott terméket a megrendeléskor érvényes végső fogyasztói egységáron szállítja ki Megrendelőnek.
    2. A megrendelés visszaigazolása az ügyfél kérése szerint történik. A Global ZöldségWeb esetén várható számla végösszege a rendelés leadásakor visszaigazolásra kerül.
    3. A termékek árát terheli még a szállítási költség ára (mely mértéke a vásárlás végösszegétől függ).
      1. Magánszemély esetén: Bruttó 5.000,- és 10.000,- Ft rendelési érték között Bruttó 900,- Ft. Bruttó 10.000,- rendelési érték felett 0 Ft.
      2. Vállalkozás esetén: Bruttó 25.000,- Ft rendelési érték alatt Bruttó 2.500,- Ft. Bruttó 25.000,- rendelési érték felett 0 Ft.
    4. Egyedi szállítási szerződésben alapján a szállítási költség ára ettől eltérhet.
    5. A Megrendelő által megvásárolt (átvett) termék csomagolása tartalmazza mindazon tájékoztatásokat, amelyek az adott termékre jellemzőek, mind az összetételét, mind pedig a használatát és felhasználását illetően. Megrendelő a termék átvételét követően köteles az említett tájékoztatást alaposan elolvasni és megismerni.
    6. A szállítás során használt göngyölegek kezelése.
      1. A Megrendelő a rendelését a termék eredeti csomagolásában (kisvödör, zsák, doboz, zacskó, fakarton, papírkarton) vagy a Global Gastro Hungary Kft. tulajdonát képező egységképzőkben (M10 rekesz, M20 rekesz, M30 rekesz, Vödör 10 l) kapja meg.
      2. Amennyiben a Megrendelő a Global Gastro Hungary Kft. tulajdonában lévő egységképzőkben kapja meg a terméket, akkor köteles azokat a szállítás időpontjában kipakolni és azokat visszaszolgáltatni. Ha erre a Megrendelő valamely oknál fogva nem képes, úgy a szállításkor egy átadási bizonylat kerül kiállításra, mely alapján hó végén – amennyiben azokat nem szolgáltatja vissza – a Megrendelő köteles a nála maradt egységképzőket megvenni.
      3. Az egységképzők áráról a Megrendelőt a Global Gastro Hungary Kft. tájékoztatja.
        • M10 rekesz: 500,- Ft +ÁFA
        • M20 rekesz: 750,- Ft +ÁFA
        • M30 rekesz: 1000,- Ft +ÁFA
        • Vödör 10 l: 1250 Ft+ ÁFA
      4. Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes kondíciók vonatkoznak.
  5. A rendelés fizetése
    1. A megrendelt árut a kiszállításkor fizeti a vevő készpénzben vagy bankkártyával.
    2. Amennyiben a fizetés bankkártyával történik akkor arról a vevő a rendelés leadásakor tájékoztatja a Global Gastro Hungary Kft-t.
    3. A fizetés mód egyedi megállapodás alapján, egyedi szállítási szerződésben eltérhet.
      1. Átutalás esetén az általános fizetési határidő teljesités + 2 nap.
      2. Átutalás esetén amennyiben a Megrendelő a szerződésben foglalt határidőre nem utal, úgy a Global Gastro Hungary Kft. jogosult:
        1. az 5.5. pontban foglaltak szerint eljárni és/vagy,
        2. a további rendeléseit készpénzfizetési számlára kiállítani és/vagy,
        3. a megrendelt árut visszatartani, a rendelést nem teljesíteni.
    4. Megrendelő fizetése
      • A Megrendelő a készpénzes, bankkártyás számlát köteles az árut átvételekor kifizetni.
      • A Megrendelő az átutalásos számlát köteles a fizetési határidő napjával kifizetni.
    5. A Megrendelő késedelmes fizetése
      1. Amennyiben a Megrendelő az átutalásos számláját nem fizeti ki határidőre, úgy a Global Gastro Hungary Kft. jogosul:
        1. Fizetési felszólítás(oka)t küldeni. A fizetési felszólítás kiküldéséhez kapcsolódóan fizetési felszólítás díja jogcímen 950,- Ft/alkalom felszámítani.
        2. A Fizetési határidő utáni pénzügyi teljesítések esetén késedelmi kamatot felszámítani. A késedelmi kamat mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese. A Megrendelőnek a késedelmi kamatot a fizetési határidő lejártának napját követő naptól a pénzügyi teljesítés napjáig kell megfizetni.
        3. További jogi lépéseket tenni.
  6. Global Gastro Hungary Kft. felelősségvállalása
    1. A GlobalGastro működésével és a kiszállítással kapcsolatos tudnivalók a webáruház főoldalán és a honlapon található ügyfélspecifikus információs sávban olvashatók. Global Gastro Hungary Kft. vállalja, hogy a fent jelzett tájékoztatókban leírtakat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesüléséért mindent elkövet.
    2. Megrendelő kijelenti, hogy a dokumentumok tartalmát ismeri és tudomásul veszi.
  7.  Megrendelő felelősségvállalása
    1. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása részéről ajánlatnak minősül, melyhez kötve van. Megrendelő rendelése(i) jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik.
    2. Megrendelő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik az általa választott fizetési módoknak megfelelően. Amennyiben a küldemény kiszállítása Megrendelő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket Megrendelő megtéríti GlobalGastro számára.
  8.  A szerződés hatálya
    1. Jelen szerződés a Megrendelő rendelésének elküldésével lép hatályba, és a megrendelés teljesülésével zárul le. Folyamatos rendelés esetén a szerződés mindaddig hatályban marad, amíg a felek összes egymással szembeni követelése nem teljesül.
    2. A GlobalGastro minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot (rendelésszámot) ad, melyet a Megrendelő által kértek szerint vagy a Global ZöldségWebshop alapján automatikusan megadott címre küldött rendelés visszaigazoló e-mailben közöl. Csak a GlobalGastro által rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes.
    3. A megrendelés visszaigazolását Global Gastro Hungary a megrendelés leadását követően haladéktalanul, de a vonatkozó jogszabálynak megfelelően legfeljebb 48 órán belül igazolja vissza.
  9.  Vásárlástól való elállás
    1. A vásárláshoz kapcsolódó jogszabályok általánosságban:
      1. Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak. A Fogyasztó a jogszabályban előírtak szerint jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
        • a terméknek,
        • több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
        • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
        • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
      2. A Fogyasztó átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
      3. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az Ügyfélszolgálatunk alábbi elérhetőségeire:
        • e-mail cím: globalgasztro@gmail.com
        • telefonszám: +36 30 216 6875
        • cím: 1211 Budapest Kapisztrán János u. 27.
      4. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
    2. A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi,
      1. a GlobalGastro által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
        • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
        • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
        • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
        • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
        • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel; olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
      2. Tekintettel arra, hogy zöldség- és gyümölcs termékeink a romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék kategóriájába tartoznak, ezért a megrendelőnek az áru átvételénél kell időt szánnia arra, hogy ellenőrizze le a megrendelését, amennyiben bármilyen kifogás van ott azonnal a szállítást végző munkatársainknak jelezzék.
      3. A termék átvétele után tapasztalt bármilyen minőségbeli probléma esetén Ügyfélszolgálatunkhoz kell fordulni, mert minden olyan esetben, amikor a Megrendelő felelőssége egyértelműen kizárható, a Global Gastro saját költségén gondoskodik a hibás vagy használhatatlan (pl. romlott) áruk cseréjéről.
  10.  Szavatosság
    1.  Kellékszavatosság: A GlobalGastro hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a GlobalGastro, ha a Megrendelő a hibát a megrendelés időpontjában ismerte, vagy azt megrendeléskor ismernie kellett.
    2. Termékszavatosság
      1. A GlobalGastro által Megrendelőnek eladott termék hibája esetén a Megrendelő követelheti, hogy a terméket cserélje ki 24 órán belül.
      2. A termék akkor hibás, ha
        1. nem felel meg a terméknek a hatályos minőségi követelményeknek (pl. romlott), vagy
        2. nem rendelkezik a GlobalGastro adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
      3. A GlobalGastro mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
        1. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
        2. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
      4. A termék speciális jellegére tekintettel a Megrendelő a rendelés leadásával vállalja, hogy a rendelt terméket kiszállításkor mind mennyiségileg, mind minőségileg átveszi:
        1. A minőségi átvétel az áru szemmel látható hibáinak számbavételét, ill. megvizsgálását jelenti.
        2. A minőségi átvétel módja a mindenkori kereskedelmi gyakorlatnak megfelelően kell, hogy történjen.
        3. A kifogásolt árut(kat) a Megrendelő nem köteles átvenni, – melynek tényét a szállítólevélen jelölik a Felek – és megfizetni.
      5. A Global Gastro Hungary Kft. a termék jellegénél fogva nem felel a termékek ízéért, ízességéért, zamatáért – mivel az szubjektív tényező – azt a Megrendelő egyéni, saját ízlése alapján – amennyiben az áru nem romlott – nem kifogásolhatja.
    3. Szavatossági jogok érvényesítése
      1. Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.
      2. Fogyasztó által érvényesített szavatossági igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
        1. Az áru átvétele után, annak vétlen megsemmisülési kockázata, a Megrendelőt terheli.
        2. Megrendelő a szúrópróbaszerűen elvégzett ellenőrzést követően a szállítási időponthoz képest 1 munkanapon belül köteles a minőségi ellenőrzést befejezni és kifogás esetén azt haladéktalanul a GlobalGastroval írásban közölni globalgasztro@gmail.com e-mail címre megküldött levelével.
        3. Amennyiben Megrendelő későbbiekben – nem az átvétel során – tenne minőségi kifogást, úgy az áru jellegére és tárolási/felhasználási feltételeire tekintettel a Felek egyeztetnek a továbbiakról.
        4. A Global Gastro Hungary Kft. utólagos minőségi probléma jelzése esetén a kifogásolt árut a Global Gastro Hungary Kft. – amennyiben másban nem állapodnak meg a Felek – visszaveszi / visszaszállítja. Ha a minőségi problémás árut a Megrendelő nem tudja visszaadni, akkor a Global Gastro Hungary Kft., a minőségi probléma miatt jóváírást, csere terméket nem köteles biztosítani. (10.3.2.6. pont szerint). A Global Gastro Hungary Kft. a minőségi problémás terméket a visszavétel során eredeti csomagolásában, a Global Gastro Hungary Kft. által kiszállított módon, formában kell, hogy a Megrendelő visszaadja. A felismerhetetlen/feldolgozott terméket, (szétszaggatva, tépve, darabolva, kvázi konyhai hulladékot) a Global Gastro Hungary Kft. nem köteles visszavenni.
        5. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy minőségi hibás teljesítése esetén a GlobalGastro mentesül a következményes károk viselése alól, ha a Megrendelő érzékszervi úton érzékelhető elváltozás ellenére is felhasználja az árut.
        6. A GlobalGastro mentesül a jogosan kifogásolt árut kicserélése vagy ellenértékének teljes visszafizetése alól, ha az árut felhasználták vagy bármely okból nem tudják visszaadni.
        7. A Megrendelő jogfenntartási nyilatkozata, hacsak konkrét kifogásait a fenti módon nem jelzi, érvénytelen.
        8. A Megrendelő elfogadja a rendelés leadásával, hogy ha a Megrendelőnek az áruk felhasználásából bármilyen kára származik a GlobalGastro maximum a számla összegéig lehet felelős.
      3. A Megrendelő szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Jelen ÁSZF nem zárja ki, hogy a megrendelő a szerződés megkötését más módon is bizonyítsa.
  11.  Panaszkezelés rendje
    1. A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
    2. A Szolgáltatóval fennálló vitás ügyeket célszerű a megadott panaszkezelési elérhetőségeken rendezni.
    3.  Amennyiben ez nem vezet eredményre, a megrendelő vitás esetén a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat, amennyiben jogszabálysértés kapcsán szeretne hatósági bejelentést tenni, akkor a lakóhelye szerint illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi szervéhez fordulhat.
    4. A Global Gastro Hungary Kft. a vitás kérdések gyors és hatékony megoldásában érdekelt, de a megrendelő kezdeményezésére elindított békéltető testületi, vagy hatósági eljárásban együttműködésre kötelezett, így azokban részt vesz.
    5. Online vitarendezési platform: Ha a vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban a Megrendelő panasszal kíván élni, akkor igénybe vehető az online vitarendezési platformot (ODR), amely a https://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon érhető el. A platformon regisztrációt követően, a Szolgáltató e-mail címének (info@globalgastro.hu) megadása mellett küldhető be panasz.

A szerződés utolsó módosításának időpontja: 2022.11.01.